Wednesday 29 March 2017

Pameran & Promosi Galakan Membaca sempena Hari Terbuka & Mesyuarat Agung PIBG @ Sek. Keb. Felda Mata Air

Tarikh: 29 March 2017 (Rabu)

Masa : 9.00 Pagi - 12.00 Tgh Hari
Tempat : Sek. Keb. Felda Mata Air


Sekalung penghargaan kepada Sek. Keb. Felda Mata Air kerana telah menjemput Perbadanan Perpustakaan Awam Negeri Perlis  bagi mengadakan Pameran dan Promosi Galakan Membaca sempena Hari Terbuka & Mesyuarat Agung PIBG KAli ke 26 2017 @ Sek. Keb. Felda Mata Air

Pelbagai aktiviti diadakan kepada pelajar tersebut yang seramai 170 orang seperti ,  kuiz putar-putar ilmu, baca jawi, eja perkataan, sudut bacaan, sudut permainan, i-play toy library, pameran buku dan sebagainya.

Sambutan pelajar amatlah menggalakkan.

Perpustakaan Desa berdekatan adalah Perpustakaan Desa Kg. Tersusun, Perpustakaan Desa Wang Kelian, Perpustakaan Desa Kaki Bukit, Perpustakaan Desa Lubuk sireh, Perpustakaan Desa Titi Tinggi dan Perpustakaan Desa Bukit Chabang manakala perpustakaan cawangan adalah Perpustakaan Cawangan Padang Besar.

Para guru diberi penerangan tentang pinjaman buku berkelompok sebanyak 100 buah di perpustakaan yang berhampiran tersebut. Selain itu, pihak sekolah bolehlah adakan kerjasama dengan pihak perpustakaan untuk adakan aktiviti.

Pendaftaran ahli adalah percuma. Kelebihan menjadi ahli adalah dapat meminjam buku sebanyak 3 buah selama 3 minggu dan dapat menjalankan aktiviti galakan membaca.

Diharap dengan pendedahan program ini, dapat menarik minat pelajar untuk menimba ilmu melalui membaca. Selangkah ke perpustakaan, selautan ilmu pengetahuan.

# kami juga menawarkan perkhidmatan pinjaman buku berkelompok kepada jabatan/sekolah yang berminat. Sebanyak 100 buah buku ditawarkan kepada sekolah dan jabatan yang berminat. Tempoh masa adalah sebulan.

# Jemputlah perpustakaan untuk adakan pameran dan aktiviti di organisasi @ sekolah anda. Aktiviti galakan membaca seperti taklimat perpustakaan, taklimat galakan membaca, ceramah literasi maklumat, bengkel perpustakaan, celik IT, pameran, mewarna, aktiviti i-play toy, lawatan dan lain-lain aktiviti lagi..

Maklumat lanjut hubungi:

Perbadanan Perpustakaan Awam Negeri Perlis
Jalan Penjara, 01000 Kangar, Perlis
No. tel : 049764436
Faks : 049760906
H/p : 0174696110 (Zairina)


















0 comments:

Post a Comment